Testnevelés munkaközösség
Munkaközösségvezető: Benkőné Szepesi Eszter
Tagok:
- Bartucz-Baranyai Éva tanító, testnevelés szak, gyógytestnevelés szakvizsga
- Benkőné Szepesi Eszter tanító, testnevelés szak
- Borbála Katalin, tanító, drámapedagógus
- Deli Andrásné testnevelés-matematika szakos tanár, úszás sportedző, táncpedagógus (néptánc szakirány)
- Dászkál Dóra, tanító, néptánc oktató
- Földiné Gátfalvi Zsófia tanító, mozgásfejlesztő pedagógus
- Horváth Györgyi, tanító
- Horváthné Homonnai Gariella tanító, drámapedagógus
- Kellnerné Géczy Ágnes tanító, testnevelés szak
- Meggyes Péter testnevelő tanár, sportoktató, Hunwa instruktor,
- Murinkó Orsolya testnevelő tanár, verseny aerobik edző
- Nagyné Szöllösi Márta rekreációs sportoktató
- Parlaginé Birizdó Ivett tanító
- Tornai Vajda Zsófia tanító
- Tóth Zoltán, tanító, drámapedagógus, néptánc oktató
Céljaink, feladataink:
- Egészségtusatosság kialakítása, egészséges életmódra nevelés, a sport jelentőségének megértetése.
- Viselkedéskultúra javítása:
- közös követelmények egységes betartása (öltözők, felmentések, értékelés, utcai vonulás, tanórák rendje)ű
3. Hátrányos helyzet csökkentése:
- lehetőség biztosítása felzárkóztatásra
- differenciált óravezetés úszás órán 2 csoportban
- differenciált óravezetés a tanórákon lehetőség szerint
4. Tehetséggondozás:
- tehetségek felismerése
- megfelelő szakkörbe, sportkörbe, egyesületbe irányítása
5. Test és lélek harmonikus fejlesztése - nevelés, példamutatás (folyamatos)
- higiéniás szokások kialakítása
- testnevelés felszerelés használata, kézmosás,
- mosakodás, toalett használat /
6. öltözőfelelősök kijelölése
7. Mindennapos testnevelés
8. Úszásoktatás 1-2-3-4. évfolyamon sportiskolai képzésben (10 foglalkozás/év 20 tanóra)
9. Korcsolyaoktatás 1-2-3-4. évfolyamon sportiskolai képzésben (10 foglalkozás/év 20 tanóra)
10. Tenisz 1. évfolyamoknak páratlan hét csüt. 1.,2.,3. órában (kb. 18 foglalkozás/év)
11. Versenyeztetés - tehetséges gyermekek kiválasztása, átirányítása
- versenyeken való részvétel megszervezése
- versenyekre történő nevezések időben
12. Jellem fejlesztése - kitartásra, küzdeni akarásra nevelés (tanórákon, versenyeken, minden szituációban)
- a tanulók edzettségének, teherbíró képességének fejlesztése
13. Testnevelés órák rendje, fegyelme - minden testnevelést tartó pedagógus feladata
14. Iskola szintű sporttevékenység - Bekapcsolódás a városi, területi, országos versenyekbe
15. Példaképmutatás
- Környékbeli sportedzők meghívása tanórákra
- Híres sportolóink meghívása, bemutatása
Szervezeti kultúra fejlesztése:
- A testnevelés szakmai munkaközösség munkájának tartalmi szélesítése.
- Munkaközösségek közötti és munkaközösségen belüli tapasztalatcsere
- Módszertani kultúra átadása munkaközösségen belül / óralátogatások, bemutató órák, szakmai munkaközösségi megbeszélések alkalmával /
Intézményi műkösdést segítő tevékenység:
- Pályázati rendszer (Pályázatok figyelése, elkészítése)
- versenyeztetés rendszere (Versenyfelhívások figyelése, nevezések intézése)
- diákolimpiai versenyeztetés (Nevezések figyelése, nevezések intézése)
Mérések rendje:
- NETFIT mérések elvégzése a kijelölt időszakban.
- A méréssel kapcsolatos információk tanulmányozása, megbeszélése. A mérések konkrét végrehajtása.
- A mérési tapasztalatok, eredmények összegzése, kiértékelése. Megállapítások levonás, jövőbeni célok kitűzése a mérési eredmények alapján.