Humán munkaközösség
Munkaközösségvezető: Bogdánné Kristály Mónika
Tagjai a felső tagozaton idegen nyelvet, magyart, történelmet valamint művészeti tantárgyakat tanító kollégák
Céljaink, feladataink:
- Az iskolai nevelés mindenkori feladata egyre nagyobb kihívást jelent nekünk tanároknak: az esélyegyenlőség biztosítása
- Sokszor érezzük, milyen nehéz feladat ez, de iskolánk megtalálta és eredményesen alkalmazza azokat a tevékenységi formákat, amelyekkel a lemaradó illetve a tehetséges diákokat segíteni tudjuk. Ilyen lehetőség 5. osztályban a tanulóknak képesség szerinti bontásban tanított matematikai rutin ill. szövegértés-szövegalkotás, 5. osztályban a tanulásmódszertan, előkészítők tartása 7. és 8. osztályban, szakkörök, korrepetálások.
- A mai modern oktatás feladata és célkitűzése a kompetenciák fejlesztése különböző területeken. Munkaközösségünk elsősorban a szövegértés-szövegalkotás, a digitális és szociális kompetenciák fejlesztése terén tehet sokat. Folyamatosan munkálkodunk azon, hogy felkészítsük a gyerekeket a 6. és 8. osztályos országos mérésre, illetve az 5. és 7. évfolyamnál házi mérést csinálunk. Igyekszünk megtanítani gyerekeinket az internet helyes használatára, illetve az internetről feléjük áradó információrengetegben való eligazodásra. A szociális kompetenciát a tanulás-tanítás folyamatában alkalmazott változatos módszerek megismertetésével, a csapatban való munkálkodás megkedveltetésével tudjuk fejleszteni.
- Fontosnak tartjuk az önművelés, a műveltségszerzés iránti igény felkeltését, ill. fenntartását. Ez a dolog azért is nagyon fontos, mert mindnyájunk tapasztalata, hogy egyre nehezebb és nagyobb erőfeszítést igényel a gyerekek motiválása
- Tudjuk, hogy a művészeteknek milyen nagy hatása van a személyiség fejlődésére, kibontakozására. Valljuk, hogy szociálisan érzékenyebb, lelkileg gazdagabb lesz az, aki valamilyen művészeti tevékenységet aktívan művel, vagy passzív befogadója annak. Ezért is kínálunk gazdag lehetőséget az egyes művészeti ágak művelésére: néptánc, színjátszás, énekkar, vers- és prózamondás…
- Évről-évre célul tűzzük ki, hogy kiemelt figyelmet fordítunk a gyerekek írásbeli munkájának külalakjára, hiszen a kézírás személyiségünk része, tükrözi a munkához való hozzáállásunkat. Az igényes munka, rendezett környezet igényessé teszi a személyiségünket is. Az alsó tagozaton szép hagyománya van a füzetszépségversenynek. Megállapodásunk szerin t a felsőben is havonta legalább egyszer ellenőrizzük, értékeljük a gyerekek füzetét.
- Azt gondolom, nemcsak munkaközösségünk, hanem az egész iskola is célul tűzhetné ki, hogy minden gyermek találja meg azt a területet, amelyben a legjobb, legsikeresebb, erősítsük meg ebben, és segítsük hozzá, hogy pályaválasztásában olyan irányban induljon el, hogy az életben ezen a területen tudjon munkálkodni, hiszen ez számára és a társadalom számára is a legjobb lenne.
Napi munkánk során szem előtt tartatandó feladatok:
- Úgy tervezzük, hogy évi 3 alkalommal tartunk munkaközösségi foglalkozást: év elején, félévkor, év végén
- Ismerjük meg és készüljünk az új pedagógus minősítési rendszerre
- Törekedjünk minél több e-tananyag készítésére
- Kísérjük figyelemmel és segítsük új kollégáink beilleszkedését a tantestületbe
- Rendszeresen konzultáljunk a kísérleti tankönyvekkel kapcsolatos tapasztalatainkról, ezzel is segítve a bírálásra felkért kollégáink munkáját
Eseménynaptár:
Hónap | Program |
Szeptember | Szaktantermek dekorálása |
Alakuló munkaközösségi értekezlet | |
Levelezős versenyek beindítása | |
Olvasó Város Program indítása | |
kiállítás megnyitó | |
Dunakeszi Feszt | |
előkészítő tanfolyamok indulása | |
Bolyai magyar verseny nevezés | |
Október | Nemzeti gyásznap megemlékezés |
30 éves névfelvételi programsorozat | |
56-os megemlékezés | |
Múzeumok őszi tárlata, múzeumi órák | |
November | Országos Bolyai Magyar Csapatverseny |
Feladatlapok javítása | |
Városi Helytörténeti Vetélkedő | |
Fóti Ősz versmondó verseny | |
Márton napi felvonulás | |
Kiállítás megnyitó | |
Gérecz Attila vers- és prózasmondó, versillusztráció verseny | |
December | Mikulás buli |
Dolgozói Mikulás | |
Városi Advent | |
Január | Jótékonysági bál előkészítése |
Központi írásbeli felvételi vizsgák | |
Megemlékezés a Magyar Kultúra Napjáról | |
Félév zárás | |
Munkaközösségi értekezlet | |
Február | Felsős karnevál |
Jótékonysági bál | |
Édes anyanyelvünk országos tanulmányi verseny iskolai fordulója | |
7. évfolyamos felvételi előkészítők indítása | |
Megemlékezése a kommunizmus áldozatairól ünnepség | |
Kiállítás megnyitó | |
Kukucska | |
Március | Szép magyar beszéd verseny területi forduló |
Március 15. ünnepség | |
Előző évi kompetencia mérés értékelése | |
Kőrösi napok | |
Április | Kőrösi Gála |
Városi Néprajzos Vetélkedő | |
Édes Anyanyelvünk Verseny megyei forduló | |
Kiállítás megnyitó | |
Május | Határtalanul osztálykirándulás |
Országos kompetencia mérés | |
Ballagás előkészítése | |
Tanulmányi kirándulások | |
Június | Sóskút fesztivál |
Nemzeti Összetartozás Napja ünnepség | |
Munkaközösségi záró értekezlet | |
Ballagás előkészítése | |
Leltározás | |
Tanévzáró értekezlet |